Port Macquarie, Coffs Herbour, Byron Bay, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu Port Macquarie, Coffs Herbour, Byron Bay, Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu

Port Macquarie, Coffs Herbour, Byron Bay, Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Renate

23 Maart 2017 | Australië, Brisbane

We zijn inmiddels vier weken onderweg en het is heerlijk. We hebben overal ons weg een beetje in gevonden en gaan vragen als: missen we geen dingen, doen we het wel goed, steeds minder een rol spelen. Ik dank ook dat we minder per dag opzoeken maar wel meer kunnen genieten van de dingen die we ondernemen. De lonely planet is dan ook een grote vriend en alsnog wijken we vaak van het plan af.

Na de Blue Mountains zijn we naar Port Macquarie gegaan, waar we het Koala Hospital hebben bezocht. Dit sprak ons toch meer aan dan een koala park. Het park streeft ernaar om alle koala's weer in het wild uit te zetten, maar er waren ook enkele permanente bewoners die vanwege blindheid of een handicap niet meer zouden kunnen overleven buiten een kooi. Deze stumpertjes konden wij dus van dichtbij bekijken. Op de foto staat Xander, een koala van 15 jaar die blind is geworden van chlamydia.

Na Port Macquarie zijn we (met vele tussenstops aan stranden gezien het super mooi weer was) doorgereden naar Coffs Harbour, waar we wederom van het mooie weer hebben genoten en met een bodyboard van de reject shop (een soort action) als een stel kinderen alle golven hebben opgezocht. De bodyboard heeft het dan ook niet overleefd doe dag haha.

Verder hebben we daar in de buurt gewandeld. Hier heet het bushwalking wanneer je door een natuurpark heen wandelt, klinkt ook iets minder suf dan wanneer je het in het Nederlands wandelen noemt. Dat was het ook zeker niet, dit kwam niet alleen van het bord dat je moest oppassen voor slangen. Gelukkig schijnen slangen snel weg te gaan wanneer je goed op de grond stampt tijdens het lopen.

Tijdens het bush walken en op de campings komen we sowieso een grote hoeveelheid aan wilde dieren tegen. Een grote leguaan, ibissen, kaketoe's, kookaburra's, kikkers, papegaaien, we zijn nooit alleen. Thank god hoeven enorme spinnen nog niet aan het lijstje worden toegevoegd.

In Byron Bay hebben we onze eerste surfles genomen, wat zo voorbij vloog. In het begin was het vooral moeilijk om je surfplank überhaupt in de buurt te houden vanwege alle golven en de stroming. Wonderbaarlijk genoeg stond ik (Renate) meteen de eerste keer ondanks dat m'n voeten helemaal de verkeerde kant op stonden. Olivier stond wat rechter op z'n benen en kwam binnen de kortste keren helemaal tot het strand. Helemaal afgepeigerd nadien, maar we waren het eens dat dit niet eenmalig was.

In Byron Bay lag een hele relaxte sfeer. In het stadje kon je heerlijk eten of gewoon even bij het strand picknicken. Hier hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt, we zijn heerlijk uit eten geweest en hebben het ervan genomen. Op de camping waren erg gezellige reizigers waarmee we gezellig hebben gepraat en wijn gedronken, kortom een heerlijke tijd hier.

Na Byron Bay reden we via de gold coast door naar Brisbane, we dachten dat de Gold Coast niets voor ons zou zijn, maar nadat we een advertentie van het grote glijbanenpark hadden gezien waren we er meteen voor om dit te gaan verkennen. Blij als een kind hebben we iedere glijbaan minstens 5 keer gehad in dit enorme park en gezien het een combi ticket bleek te zijn, zijn we de dag erna naar het WB movieworld geweest inclusief spierpijn van alle trappen van de dag ervoor. Alle achtbanen vond Olivier iets leuker dan dat ik dat vond, gezien alle filmpjes dat de gordels etc. het niet zouden kunnen doen mij altijd veel te scherp bij blijven en ik dat feit redelijk in m'n achterhoofd blijf houden. Aka doodsangst. Maar we zijn wel overal ingeweest.

Ten slotte zijn we in Brisbane geweest, waar we twee dagen heerlijk wat rondgeslenterd hebben. Renate kwam aan haar koffie trekken, want we hebben allemaal leuke koffie barretjes bezocht en hebben geluncht in de botanic gardens, die iedere grote stad lijkt te hebben, maar wat wel leuk blijft. En we hebben een museum bezocht! Gelukkig met een klein gedeelte moderne kunst (lang niet artefarty genoeg daarvoor) en veel over de oorsprong van Australië en de aboriginals etc. Daarnaast was de airco een geweldig pluspunt ;)

Op onze camping vlakbij Brisbane konden we genieten van een grote groep kaketoe's (+200) die meer weg hadden van een kudde psychotische geiten en zorgen voor een zowaar poepjes bombardement (inmiddels hebben we een paraplu, we hadden m daar oprecht opgestoken).

Inmiddels zijn we in Bli Bli, waar we even een camping hangdag hadden en de was ff hebben gedaan, camper uitgemest en ons voorbereiden op aankomende week, waarin we vanalles gepland hebben. En wijn en bier gehaald en lekker opgedronken :).

Komend weekend hebben we twee surflessen op de planning in Noosa en maandag gaan de een tour doen naar Fraser Island. Daarboven kunnen we niet meer zwemmen in de zee vanwege giftige kwallen, dus gelukkig hebben we het ervan genomen afgelopen weken.

• 23 Maart 2017 - 13:52

Opa Hans En Oma Ria:

Het is weer een heel leuk verslag!

• 23 Maart 2017 - 15:51

Oma En Jacques:

Het is echt enorm wat jullie beleven.Mooi is de natuur om te zien ik ben echt jaloers.Denk om je gezondheid en liefs voor jullie beide.

• 23 Maart 2017 - 16:01

Jacques:

Bij de foto waar je niet weet war voor dier :kan het een Wombat zijn ?

• 07 April 2017 - 15:48

Renate Munting :

Nee geen wombat jacques, het lijkt nog het meeste op een possum, maar ik ben er nog steeds niet achter!!

Renate

Hallo! Wij zijn Renate en Olivier en we hebben deze blog aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden over het verloop van onze reis. Ik (Renate) heb in februari mijn bachelordiploma verpleegkunde behaald en Olivier heeft een verplicht tussenjaar tussen zijn bachelor geneeskunde en zijn master. Daarom was dit het perfecte moment om met alle hardverdiende spaarcenten op reis te gaan. 20 februari is het zo ver en vliegen we naar Melbourne (Australië). Daar huren we een campervan en zullen we in 9 weken via de oostkust naar Darwin rijden. Vanuit Darwin vliegen we naar Bangkok (Thailand) en gaan we nog eens 6 weken rondtrekken. We gaan proberen om minimaal wekelijks een blog te schrijven, laat een berichtje achter als je wilt Liefs, Renate en Olivier

Actief sinds 08 Feb. 2017