Jervis Bay, Wollongong, Sydney, de Blue Mountains - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu Jervis Bay, Wollongong, Sydney, de Blue Mountains - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu

Jervis Bay, Wollongong, Sydney, de Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Renate

09 Maart 2017 | Australië, Port Macquarie

Het werd weer eens tijd voor een update, we zijn inmiddels 2,5 week op reis en hebben in tussentijd veel meegemaakt. In Jervis Bay hebben we gezeekayakt. Om 7:45 stonden we klaar bij het afgesproken punt, waar we werden opgehaald door Tracy onze gids. Eenmaal bij het strand kregen we een korte uitleg en werden we vrijwel zonder aankondiging het water in geschoven. Met onze halve relatiecrisis in de kano vorig jaar in het achterhoofd hoopte ik dat het nu beter zou gaan, met de hoopvolle gedachte dat open zee tenminste geen riet heeft waar je in blijft steken. Dit bleek enorm mee te vallen, want zo'n kayak is 100x beter te sturen dan een kano en we waren een super team. Tracy was ontzettend tof en legde ons veel uit over de oorsprong van jervis bay, wat als haven van canberra dient en een soort eigen staat is. Na een eind over open zee gingen we aan een strandje zwemmen en ontbijten met fruit en bananenbrood en kayakten we langs een eiland weer terug. Door het ondiepe water kon je visjes zien zwemmen en een unit van een kwal. Soms zijn er dolfijnen, maar die hebben we deze keer niet gespot. Op de kade zat een hele groep pelikanen en ongelofelijk veel andere soorten vogels. Na de kano tocht waren we kapot en ondanks alle tips van Tracy wat we nog konden doen besloten we op Hyams Beach neer te ploffen, wat het witste stand ter wereld heeft.

Na Jervis Bay zijn we naar Wollongong gereden om even goed uit te kunnen rusten op een betaalde camping. Het weer zat alleen niet mee, elke keer als we ook maar een teen de camper uit leken te steken brak de hel los. Tot overmaat van ramp bleek de camper ook nog lek en besloten we twee dagen op de luxe camping te blijven zodat we in ieder geval onze was konden doen en konden bbq'en onder de overdekte openbare bbq. Behalve Wollongongs mooie Corigans Beach in een paar droge avonduurtjes hebben we Wollongong gelaten voor wat het was.

Zaterdag was het tijd voor Sydney, waar 's avonds de mardi gras zou starten met de gayparade. Gelukkig bleef het droog op een paar spetters na. Gezien we meteen vriendschap hadden gesloten met een Koreaanse zwaarstemmige dame, stonden we fijn droog onder haar paraplu en hadden we een prima schild tegen duwende mensen gezien ze op een krukje achter ons stond. De optocht was echt geweldig om mee te mogen maken, wat een sfeer! Heel Sydney leek aanwezig, wat helaas op het einde resulteerde in een losgebarsten menigte die allemaal het centrum in wilde om verder te gaan feesten. Toen we bijna platgedrukt werden zijn we rechtsomkeert gegaan en besloten we na een biertje in een Japans barretje dat het niet het beste moment was om uit te gaan in Sydney.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn daarna naar de stad gegaan voor een tour door Sydney. Tijdens een leuke tour van drie uur leerden we Lisa kennen, een Nederlands meisje die ook op reis is door Australië. We besloten om samen de Harbour Bridge over te lopen en hebben aan de overkant een heerlijke curry gegeten en Olivier iets met varkensvlees. Echt een supergezellig dagje!!

Maandag zijn we in de stad wat hebben rondgekeken met de boot naar Manly gegaan om daar een stokbroodje te eten terwijl de de kunst afkeken van de surfers op Manly Beach. Kan nog van pas komen ;). Toen we Manly verder wilden gaan verkennen zijn we blijven steken bij een straatmuzikant die echt supermooi zong. Op de terugweg op de boot ging de zon onder, wat wel een heel mooi beeld gaf van skyline van Sydney.

Dinsdag en woensdag zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Hier hebben we de National Pass gelopen en paardgereden. De National Pass was een flinke wandeltocht met steile hellingen. Het was dan ook helemaal niet erg dat het wat kouder was. Het was al het zweet en de spierpijn zeker waard want de watervallen en het uitzicht waren zo ontzettend mooi! Donderdag hebben we paardgereden, hier zagen we de Blue Mountains weer op een hele andere manier. Onvoorstelbaar hoe zo'n groot zwaar paard over kliffen van 20 cm breed langs een berg kan lopen. Een beetje jammer dat Olivier het paard vanaf het begin 100% vertrouwde en bij de 4 km zandweg naar de stallen toe (oké met enorme heuvels, dalen en gaten in de weg) gierend in de auto zat. Tijdens de rit kwamen we ontzettend veel dieren tegen: kangaroes, wallabys, kookeburra's, papegaaien, een gigantische egel en we kwamen onze eerste slang tegen, die later giftig bleek te zijn. Een red bellied black snake.

Vrijdag zou het slecht weer worden en besloten we om een flink eind te gaan rijden, gezien we die week nog niet zoveel km hadden gemaakt. In Crowdy Head zou een mooie oude vuurtoren en uitzicht te zien zijn volgens de lonely planet, wat echt een dwergenvuurtoren was. Het uitzicht was wel mooi en we hebben nog een strandwandeling gemaakt waar we nog even hebben staan kijken naar cross ruiters die over het strand galoppeerden (jaloers, stinkend jaloers) en surfers op kneitershoge golven.

Nu zijn we in Port Macquarie en er staan drie dagen supermooi weer op ons te wachten met 28 graden volgens het weerbericht. Hallo bruine beentjes!

• 09 Maart 2017 - 14:42

Hans En Ria Van Minnen:

Wat een belevingen Super!!!!!

Renate

Hallo! Wij zijn Renate en Olivier en we hebben deze blog aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden over het verloop van onze reis. Ik (Renate) heb in februari mijn bachelordiploma verpleegkunde behaald en Olivier heeft een verplicht tussenjaar tussen zijn bachelor geneeskunde en zijn master. Daarom was dit het perfecte moment om met alle hardverdiende spaarcenten op reis te gaan. 20 februari is het zo ver en vliegen we naar Melbourne (Australië). Daar huren we een campervan en zullen we in 9 weken via de oostkust naar Darwin rijden. Vanuit Darwin vliegen we naar Bangkok (Thailand) en gaan we nog eens 6 weken rondtrekken. We gaan proberen om minimaal wekelijks een blog te schrijven, laat een berichtje achter als je wilt Liefs, Renate en Olivier

Actief sinds 08 Feb. 2017