Eerste week Australië - Reisverslag uit Narooma, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu Eerste week Australië - Reisverslag uit Narooma, Australië van Renate Munting - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië

Door: Renate en Olivier

Blijf op de hoogte en volg Renate

27 Februari 2017 | Australië, Narooma

De eerste dagen in Australië zitten erop en we zijn inmiddels helemaal in de relaxmodus in ons campertje. Vorige week zijn we geland in Melbourne, na een enorm lange, maar door het prima eten en de chille films tijdens de vluchten goed uit te houden. Een beetje jammer dat we door twee dikke Duitsers werden geplet tijdens de lange vlucht (omdat ze niet in hun stoel pasten gingen ze maar zover mogelijk achterover hangen). In m'n opperduits heb ik toch een dealtje kunnen sluiten dat ze hun adem inhielden en naar voren gingen wanneer het eten kwam zodat onze di

Maargoed... Melbourne. Gezien we om 6:30 waren geland en ons bagage eerder klaar stond dan dat wij het gevonden hadden, moesten we even wachten bij ons hotel. Met het heerlijke weer hebben we na ons verrukkelijke broodje smashed avo (cado) met een gepocheerd ei (kwijlt weer als ik eraan terug denk) in het parkje gezeten. Dit natuurlijk na een grondige inspectie van het bankje en de boom waar die onder stond, uit angst voor alle enge beesten die erin zouden zitten. Dit was ofcourse volkomen onnodig want er zitten bijna geen enge beesten aan de kust.

In Melbourne hebben we door de stad gelopen met een tour, wat in tegen de verwachting in super leuk was. De gids was echt een toffe vrouw en heeft een Nederlandse man. Oké teveel side info.
Verder hebben we in de Royal Botanic Gardens gepicnict en in de zon gekeken naar een beste groep vogels (zie Dino meerkoet tussen de foto's hahaha) die elkaar het leven zuur maakte.

De derde en laatste dag in Melbourne hebben we onze camper opgehaald, wat ongeveer 5 jaar van onze levens kostte. Ik (Renate) ging als eerste. Met het bakbeest van een campervan moest je niet alleen opletten dat je links moest rijden, maar ook de rijstijl van een trucker aanleren. Dit gingen we dus oefenen op een parkeerplaats bij een supermarkt (waar opeens 40.000 mensen boodschappen leken te doen). Helemaal in de stress of links of rechts voorrang had en een stoeprand later kwamen we later tot de conclusie dat rechts toch echt voorrang heeft en verder alles redelijk duidelijk stond aangegeven. Oeps.

's Avonds zijn we met de tram naar het centrum gegaan en na wat te hebben gegeten hadden we met Vincent (vriend uit Nederland) biertjes gedronken op een aantal rooftop bars in Melbourne. Gelukkig waren ze erg lekker maar dat mocht ook wel voor $10,- oftewel €8,50 ongeveer.

Om 0:00 werd ik verrast door het hele thuisfront die rekening had gehouden met het tijdsverschil want: ik ben 24 geworden jeej. Dit voelde wel heel erg speciaal. In de ochtend werd ik wakker gemaakt met als cadeautje van Olivier: een hele mooie Buddha to Buddha armband (draagt m met trots, speciale vermelding want Olivier is ook trots).

Die dag zelf zijn we naar Phillip Island gereden, wat een ontzettend mooie omgeving heeft, maar wel ontzettend toeristisch is. Het grote aantal Japanners versterkte dit. Nu is er opzich niets mis met Japanners, maar ze liepen je allemaal van de voeten op weg naar de mooiste foto's en joegen de pinguïns weg met hun hysterische gedrag. We hebben dus ook geen foto's van de pinguïns want die beestjes zijn dus bang voor lenzen en wij luisterden wel (in tegenstelling tot de Japanners rrr).

Na een overnachting op een parkeerplaats zijn we verder gereden naar Marlo en Cape Conran, waar we met windkracht 1000 over het strand liepen. Foto's toegevoegd, verder niets aan toe te voegen ;) Om daarna naar onze tweede gratis camping te gaan, midden in het bos zonder bereik op enig netwerk, samen met nog een ander campertje.

Ten slotte wilden we vandaag doorrijden naar Bermagui en Narooma, maar zijn blijven steken bij Tathra Beach gezien we mensen zagen zwemmen en omdat het superlekker weer was. Eigenlijk hebben we de hele dag in het water en op het strand gelegen. Toen zijn we met de camper verder gegaan richting onze campsite, hiervoor moesten wij over steile bergweggetjes, wat met ons oude campertje meer aanvoelt als een achtbaanrit dan een normale autorit. Voordat we naar de camp site gingen zijn we in Narooma gestopt om zeehonden en pinguïns te spotten. Die waren nergens te bekennen, maar wel waren er ontzettend grote pijlstaartroggen en heel veel mooie vissen die je zo vanaf de kade kon bekijken. It made our day

Dit was ons eerste en veel te lange blog! Liefs Olivier en Renate

• 27 Februari 2017 - 11:31

Oma Ria En Opa Han:

Erg leuk, je eerste verslag, wij blijven het met veel plezier volgen.

• 27 Februari 2017 - 11:55

Dea Gjaltema:

Om jaloers op te worden Renate en Olivier. Geniet er van!

• 27 Februari 2017 - 16:53

Jacqueline De Jonge:

Toppie Renate en Olivier. Leuk om te lezen en te kijken. Jullie hebben al wat moois gezien onderweg. Veel plezier en dikke kus vanuit een regenachtig Holwierde.

• 07 April 2017 - 15:50

Renate Munting :

Lekker blond trouwens over het geen beesten aan de kust. Correctie inmiddels: je bent nooit alleen in Australië!!! Ze zijn er wel maar je ziet ze (meestal) niet :')

Tags: Australië

Renate

Hallo! Wij zijn Renate en Olivier en we hebben deze blog aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden over het verloop van onze reis. Ik (Renate) heb in februari mijn bachelordiploma verpleegkunde behaald en Olivier heeft een verplicht tussenjaar tussen zijn bachelor geneeskunde en zijn master. Daarom was dit het perfecte moment om met alle hardverdiende spaarcenten op reis te gaan. 20 februari is het zo ver en vliegen we naar Melbourne (Australië). Daar huren we een campervan en zullen we in 9 weken via de oostkust naar Darwin rijden. Vanuit Darwin vliegen we naar Bangkok (Thailand) en gaan we nog eens 6 weken rondtrekken. We gaan proberen om minimaal wekelijks een blog te schrijven, laat een berichtje achter als je wilt Liefs, Renate en Olivier

Actief sinds 08 Feb. 2017